Håller andan och hoppas att demokratin segrar över medias härskarmakt.

Tv, radio och tidningar är fulla av artiklar, historier och spekulationer om Håkan Juholt.

Vad är då medias ansvar i det som sänds ut till omvärlden??

Jag utger mig inte för att vara en objektiv nyhetsredaktion. Jag låtsas inte vara partipolitiskt obunden. Jag tjänar inte en enda krona på om någon läser vad jag skriver och jag låtsas inte vara någon expert.

Jag har frihet att skriva mina egna tankar, åsikter och känslor. Jag är tydlig med att tala om att jag är Socialdemokrat och IF Metallare.

Vad media just nu gör i det bedragande skenet av att vara objektiva, partipolitiskt obundna och experter är att de bedrar folket och krossar demokratin genom att lura i människor en sanning som någon har hittat på. En påhittad sanning som i värsta fall kan få en vald partiordförande på fall.

Ett fall som då inte drivits fram av partimedlemmarna utan av en media som ägs till 85% av Borgarna.

Tyvärr finns det de som blint tror på att media tar ansvar och är helt ärliga i vad de rapporterar.

Jag är stolt över att vara både IF Metallare och Socialdemokrat. Media kan ljuga ihop vad de vill……de kan ändå aldrig få mig att tvivla och ändra mina värderingar.

Jag hoppas verkligen att demokratin segrar över medias härskarmakt och att Håkan Juholt är stark nog att stå emot all skit han får.

Jag hoppas också att partimedlemmar håller ihop nu och inte ger upp i nåt sorts försök att rädda eget skinn.

Vissa borde allvarligt fundera på ordet lojalitet och vad det innebär……

 

Published in: on 13 oktober 2011 at 18:50  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2011/10/13/haller-andan-och-hoppas-att-demokratin-segrar-over-medias-harskarmakt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. […] Camilla Wedin Dela detta:TwitterFacebookRedditDiggStumbleUponE-postSkriv utLinkedInLike this:GillaBli först att […]


Kommentera

