We must stand together….that´s when we all win…bra att tänka på när mediedrevet går..

På min vanliga morgonpromenad med musik i öronen hade jag idag Nickelbacks nya låt: ”When we stand together”. Den handlar om att hålla ihop och inte ge upp.

För mig är det ingen nyhet utan låten ger mig en förstärkt tro på en redan befintlig övertygelse. Att hålla ihop i alla väder även om det ibland stormar är något vi alla tjänar på…..i partiet, i fackföreningen och i samhället.

Ibland när mediadrevet går upptäcker jag besviket hur en del människor omkring mig är kappvändare och stenhårt tror på medias rubriker och hur vissa då t.om byter åsikt och övertygelse för att någon påstår en händelse.

Det är alldeles för personfixerat idag och t.ex röstas politiskt beroende på vem som leder partiet. Alla partier har nu snart bytt ut sin partiledare likt sportens eviga bytande av förbundskaptener i tron att det är en enda person allt hänger på.

Men lyssna då på texten i Nickelbacks nya låt…..den säger det självklara som alla borde veta. ” Vi måste stå tillsammans….det finns inte att ge upp….hand i hand för evigt….det är då vi alla vinner”.

En ensam man/kvinna kan inte vara avgörande för en övertygelse eller åsikt.

Jag är Socialdemokrat och medlem i facket för att jag står upp för samma värderingar…….inte för vem som leder partiet eller fackföreningen.

Likadant är det väl med alla fotbollsfans som hejar på ”sitt” lag…..inte tusan sitter de och hejar på förbundskaptenen. Och inte byter de lag att heja på om förbundskaptenen råkar göra något misstag.

Att nu som några döma både ledning och parti för att media blåser upp en historia är för mig obegripligt.

Hört talas om att man är oskyldig tills motsatsen är bevisad?!! Och inte är det medias sak att döma både skyldighetsgrad och straff.

Jag är lyckligt lottad att bo i en kommun med ett oerhört klokt kommunalråd. Johan Persson uttalar sig i dag i ortens lokaltidning angående medias senaste hets mot Juholt: ” Att sätta kryss i fel ruta rubbar inte mitt förtroende för någon”.

Bra Johan…..jag håller fullständigt med dig……vi är starkare och klokare än så….

Published in: on 08 oktober 2011 at 9:34  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2011/10/08/we-must-stand-together-that%c2%b4s-when-we-all-win-bra-att-tanka-pa-nar-mediedrevet-gar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. […] Camilla Wedin, Eli Abadji, Kaj Raving Dela detta:TwitterFacebookRedditDiggStumbleUponE-postSkriv utLinkedInLike […]


Kommentera

