God Jul snälla Tomten…..här är min önskelista.

Käre Tomten!


I år önskar jag mig några saker som är jätteviktiga.

 

Käre Tomten ge tillit till de människor som eventuellt tvivlar, så att de får insikt om att IF Metall alltid utan undantag kämpar och agerar för medlemmarnas bästa.

Ge kunskap till dem som kanske inte riktigt förstår meningen med att vara med i facket.

Ge människor en vägledning om att ta reda på fakta och framföra sina åsikter inom den egna organisationen först, innan de i sin frustration skriker ut sin åsikt i tron att skapa opinion utifrån ger bästa resultat.

Snälla Tomten……ge alla möjlighet till ett jobb och en möjlighet att ha råd att vara medlem i facket och a-kassan.

Ge människorna ett nytt sjukförsäkringssystem och ett nytt a-kassesystem för de gamla är trasiga och fungerar inte.

Ge Alliansregeringen en enkel biljett till månen eller annat för dem trivsamt resmål.

Ge människor förmågan och viljan att förmedla snällhet, omtanke och solidaritet.

En sak önskar jag för egen personlig del…..alldeles jättemycket….. men papperet är slut så det viskar jag i ditt öra Tomten, på julafton……..

 

Tomten......snälla.....

Published in: on 20 december 2010 at 17:25  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2010/12/20/god-jul-snalla-tomten-har-ar-min-onskelista/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. […] Industribloggare: Camilla Wedin […]


Kommentera

