En dag med Sveriges nästa statsminister.

Oj……rubriken låter maffig och så känns det också. Här är jag, en helt vanlig industriarbetare som har fått möjlighet att under en dag följa med turnébussen med Mona Sahlin.Hon som faktiskt inom ett antal månader kan vara vår nästa statsminister.

Jag ska här på min blogg beskriva denna dag och hur gör man det bäst tro? Hur tar man vara på en dag  som är få förunnat och som förmodligen bara händer en gång i livet? Wow…hur tänkte jag när jag hoppade på detta……det gjorde jag inte…….jag sa bara ja tack, självklart.

Att skriva om Socialdemokraternas politik gör jag ofta och alla andra också så det är nog inte det denna dags bloggande mest kommer att handla om. Snarare om upplevelser under dagen och hur människor där vi stannar tar emot följet.

Har tänkt på att media ofta ger en bild av partiledare, kändisar och annat folk som vi ser genom tv-rutan, genom dataskärmen eller på papperstidningen men vi vet egentligen inte om det är den sanna bilden. Vad media än skulle skriva om Mona denna dags valturné  så vet jag om de ger rätt bild eller inte. Spännande

Första intrycket när man faktiskt träffar någon säger mycket. Man får genast en känsla antingen positiv eller negativ.

Att Mona står för och bedriver en bra och riktig politik det vet jag och det ska bli oerhört spännande att träffa henne personligen och inte bara som åhörare när hon talar från en talarstol.

Ska bege mig till Sveavägen 68 för att kliva på bussen där kl. 8:00. sen börjar en dag som jag kommer att minnas för alltid tror jag och som jag kommer skriva om här under dagen.

Published in: on 06 maj 2010 at 4:35  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2010/05/06/en-dag-med-sveriges-nasta-statsminister/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hoppas att dagen blir rolig spännande och ett minne för livet.
    (lite avundsjuk blir man ju) kommer med spänning att läsa om dina intryck som speglar denna dag. passa på att göra lite reklam för vårt avlånga län och den facklig politiska kampen som vi IF-metallare bedriver.
    skulle bli hedrad om du personligen ville hälsa till Mona från mig.
    vi hörs
    Mvh Thomas

  2. […] Netroots att följa under dagen är: Camilla Wedin | Fredrik Pettersson | Peo Wågström. Läs även andra bloggares åsikter om […]

  3. […] Camilla och […]

  4. […] Netroots att följa under dagen är: Camilla Wedin | Fredrik Pettersson | Peo Wågström. Läs även andra bloggares åsikter om […]

  5. Härligt Camilla
    Det måste ge dig ett annat perspektiv på det politiska arbetet när du är med på detta sätt.
    Du får gärna berätta mer för oss nyfikna.
    Kämpa på!
    Hälsar
    Juhani

  6. […] Netroots att följa under dagen är: Camilla Wedin | Fredrik Pettersson | Peo Wågström. Läs även andra bloggares åsikter om […]

  7. […] Netroots att följa är: Camilla Wedin | Fredrik Pettersson | Peo Wågström. Läs även andra bloggares åsikter om Socialdemokraterna, […]


Kommentera

