Dagen med Sveriges nästa statsminister

Vilken otroligt spännande dag jag har haft och vill tacka IF Metall och partiet för möjligheten att få följa med.

Många intryck har jag fått och det blir svårt att summera alla på en gång men försöker mig på ett litet stycke här.

Började med första intrycket av Mona Sahlin och fortsätter där. Vi behöver en lugn,trygg och handlingskraftig ledare för regeringen och jag finner ingen bättre än Mona för den uppgiften.

Vi har nog med gläfsande och huggande partiledare som har en rasande fart på ordflödet men inget vettigt att säga. Och som ingen handlingskraft har eller intresse, åtminstone inte  för hela folket.

Med Mona får vi en ödmjuk, stark och handlingskraftig ledare som lyfter fram andra än sig själv på spelplanen också. En ledare som vet färdvägen och ser till att vi kommer dit vi ska utan att för den skull domdera och peka med hela handen. En modern ledare som får andra med sig på resan genom gemensamt arbete.

Kunskapen och erfarenheten finns och inget kan rubba viljan att göra det bästa för alla. Och det kan innebära en del tuffa beslut och åtgärder för att lindra skador som Alliansen har orsakat vår välfärd. Kommer att ta lång tid och kosta mycket pengar att bygga upp ett bra samhälle igen. Ett samhälle som värnar om alla.

Trots media och Alliansens försök till smutskastning ser vi en stolt kvinna med huvudet högt.

Som sagts tidigare så väljer vi inte fotbollslag att heja på efter vilken förbundskapten laget har och vi röstar på det politiska parti som har den rätta politiken för oss och inte på ledaren.

Men i  detta fallet är laget Socialdemokraterna utrustade med den bästa förbundskaptenen också. Mer vinnande lag än så är svårt att hitta.

Så nu kör vi hårt kamrater…….matchen är inte över förrän den 19 september.

Nu ser vi till att vinna valet……inte fyra år till med Alliansen och deras nedmontering av välfärd, människovärde och arbetsrätt.

Published in: on 06 maj 2010 at 17:05  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2010/05/06/dagen-med-sveriges-nasta-statsminister/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du är alldeles bestämt antingen enögd eller skelögd, lika illa vad det än är, din hyllning är enbart beklämmande och partipolitisk. Öppna gärna det ena ögat och se dig omkring.

    • Kan garantera att jag har båda ögonen att se med. Detta är ingen hyllning utan ren fakta upplevd av mig. Medias bild är ibland både skev och upp-och ner och någon dvs jag måste säga sanningen.

  2. Hej Camilla och tack för sällskapet idag !

  3. […] därför tillbringade jag, Fredrik, Ulrika, Camilla och inte minst Mona dagen i en buss på en resa för att bjuda in er alla in i Möjligheternas […]

  4. Camilla,
    det du kallar för sanningen är en filtrerad bild som du tvingas se genom illröda glasögon, det är inte bra för hälsan.

    • Jag tvingas inte till någonting det ska du ha klart för dig. Jag är vuxen och kan själv ta ställning till mina åsikter och jag står för dem också.

  5. Vilket jättebra arbete du gjorde under gårdagen, både med att föja och kommentera Mona, men även med att ta hand om de kommentarer som följde. Ett stort tack. Hälsningar Maria Bäckström, informationschef IF Metall.

    • Nöjet var helt på min sida och det är jag som ska tacka för att jag fick möjlighet att följa med.


Kommentera

