Man är som man är oavsett var man befinner sig……väl?

Får ibland frågan hur jag orkar engagera mig fackligt. Men jag undrar hur orkar man låta bli?

Det är inte så att man tar på sig den fackliga hatten på morgonen när man åker till jobbet eller utför det uppdrag man har……det är bara sån man är. Den har helt enkelt vuxit fast. Att säga att jag inte orkar vore detsamma som att säga att jag inte orkar med mig själv…..det vore väl tråkigt.

När man kommer hem så har man fortfarande samma inställning till saker och ting.

Undra hur arbetsgivare gör? Tar de av sig arbetsgivarhatten när de kommer hem tro?

Eller får deras barn veckopeng efter prestation och samarbetsvilja?

Den som bäddar sängen fortast och finast får högre veckopeng medan de andra får veta att de inte har tillräcklig kompetens eller….hemska tanke…..inte ens potensial att kunna bädda tillräckligt snabbt. 

 Nää…så funkar det väl inte hemma hos en arbetsgivare heller.  Där råder förhoppningsvis den mänskliga sidan och omtanke om de sina.

Men vart har då vissa hittat den hemska hatten som de tar på sig när de går till jobbet?

Fast alla arbetsgivare har inte en hemskhatt heller utan är mån om både företaget och de anställda.

Varför blev man då som man blev?

Ingen mening att fundera över tror jag. Man riskerar att tänka sönder saker och ting ibland och aldrig komma till skott liksom.  Jag hamnade i den fackliga världen på känsla……att det är rätt…..inte för att jag analyserade och tänkte i evigheter.  Ibland är det tur att man inte lyssnar på hjärnans förnuftiga och logiska invändningar om att ”det där fixar inte du” eller ” pust….vad mycket att lära och vad skit man kan få om man säger så”

Visst får man skit och visst är det ibland tungt och man kan känna sig lite vingklippt. Men så kommer känslan och talar om för huvudet, och då rinner skiten av som vatten på en gås.

Published in: on 07 december 2009 at 12:09  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2009/12/07/man-ar-som-man-ar-oavsett-var-man-befinner-sig-val/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

