Fredagen den 13:e -otursdag eller vanlig dag?

Imorgon är det fredagen den 13:e men jag har aldrig märkt att det skulle ha nån särskild otur med sig. Vi älskar att hålla liv i gamla folksägner och vad man trodde förr men frågan är hur många som på allvar tror att det ligger någon sanning i fredagen den 13:e?

Men skrockfulla är det ändå många som är. Ta t.ex fotbollsspelare som alltid måste ha samma nummer på tröjan som när de gjorde en supermatch eller många mål. Många måste alltid ha en procedur och ta på sig skorna i en viss ordning etc. Annars för det otur med sig.

Jag bryr mig inte så mycket om det där utan lägger glatt nycklar på bordet eller går under stegar m.m.

Sen har vi vanemänniskorna…de som alltid sitter på samma plats i fikarummet eller matsalen och gud nåde den som sätter sig där.

Näe är inte så bekymrad över det heller. På skoj satte jag mig på en jobbarkompis ”plats” och hon blev alldeles förvirrad när hon kom in och såg att jag satt där. Stackarn.

När jag var liten däremot var det livsviktigt att inte gå på gatubrunnar med ett A på. Det var förbjudet och man skulle drabbas av olycka. Människan är nog allt en knepig natur……fast vi har rätt kul ibland ändå.

Published in: on 12 november 2009 at 21:09  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2009/11/12/fredagen-den-13e-otursdag-eller-vanlig-dag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

