Anna Anka eller Kalle Anka till jul…..mitt val är enkelt.

Jag kan inte låta bli att ta upp SvD:s artikel under Kulturnyheter om Anna Anka.  Bara det lockar till skratt….kulturnyheter och att  TV3 ska sända Anna Anka på julafton som konkurrens till tecknade Kalle Anka.

Denna blondin som susade in i våra tv apparater i höstas och som verkligen gör skäl för namnet ”korkad blondin”

Hon vill vara en förebild för svenska kvinnor och säger:

”I USA tar männen hand om allt det ekonomiska. Svenska pappor är tragiska med sina blöjbyten och sin jämställdhet.  Amerikanska pappor lagar inte mat och stryker inte, de jobbar och försörjer sina familjer. Som hemmafru ska du ställa upp på alla sätt, du ska alltid var snygg och välklädd. ”

Jisses kvinna, hur korkad får man vara? Inte konstigt att vi blondiner får dåligt rykte.

Hur kan man tycka att det är okej att kvinnan bara ska finnas för att vara snygg och sexig för sin man för tar hand om hemmet gör ju hennes anställda.

Nej så tusan heller att man vill vara sån, så någon förebild är hon då rakt inte för mig. Jag har inte sett något program med henne men kan tänka mig att folk tittar på spektaklet bara för att hon är just en ”korkad blondin” och av någon anledning roar det människan när någon sig till åtlöje offentligt.

Tacka vet jag Kalle Anka vid jul. Den stackarn är åtminstone tecknad och kan inte rå för sin dumhet.

Published in: on 11 november 2009 at 19:34  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2009/11/11/anna-anka-eller-kalle-anka-till-jul-mitt-val-ar-enkelt/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

