Svininfluensans omdiskuterade tryne slår ner mitt ibland oss.

Alla läser vi i media och ser på tv om olika fall angående svininfluensan. Så fort någon börjar snora lite så kommer kommentarer att det nog är nöffsjukan. Hur allvarlig är då denna influensa och ska man vaccinera sig eller inte? Ja inte vet jag.

Vaccinet är här och många har redan fått sprutan som ska rädda oss men då slår media ut att  biverkningarna är  många  och att folk t.om. har dött av vaccinet.

Läste att det tar ca: 2 veckor för vaccinet att verka och ge skydd……viruset härjar i kroppen tills mitt eget immunförsvar besegrar det……om jag då fått sprutan med viruset in i kroppen och samtidigt attackeras av viruset utifrån…vad händer då? Dubbel exponering och risken att bli dubbelt så sjuk eller?

En sak är säker och det är att man blir rejält uppskakad när en arbetskamrat åker ambulans till sjukan med andningssvårigheter, snorig och feber…..alltså misstänkt symptom på svininfluensa. Nu säger de att det ”bara” är lunginflammation…pust….men är de helt säkra?  Om inte, då har vi svinets fula tryne mitt ibland oss här och då är det väl redan försent att tänka på vaccinering…..eller?

Published in: on 09 november 2009 at 6:53  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2009/11/09/svininfluensans-omdiskuterade-tryne-slar-ner-mitt-ibland-oss/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

