På väg!

Dagen D är här.

Klockan är 05:15 och jag väntar på taxin som tar mig till tågstationen i Kalmar. Därifrån startar färden mot Stockholm och partikongressen. Först en formell öppning av kongressen och på eftermiddagen diskussioner i ”temagrupper”. Temagrupperna är indelade i olika ämnesområden och jag deltar i ”Fler jobb och en starkare arbetslinje”

När jag på söndag kväll är hemma igen så har vi beslutat en massa saker och kommit fram till våra politiska riktlinjer. Så viktigt att få en tydlighet så att väljarna vet vilken politik vi står för och hur vi vill forma samhället.  Sen tågar vi med Mona, vår nästa statsminister i spetsen mot ett regeringsskifte…no doubt about it.

Under kongressen ska jag så ofta jag hinner dela med mig till er om vad som beslutas och upplevs. Hinner hända massor på 5 dagar.  Läs också Dan Oskarssons blogg  http://blogg.vk.se IF Metallare som liksom jag kommer att blogga under hela kongressen.

Published in: on 28 oktober 2009 at 4:16  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://camillawedin.wordpress.com/2009/10/28/pa-vag/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. […] bloggare under jobbkongressen: Joakim Kellner kommunals kongressblogg Röda Berget Camilla Wedin Dan Oskarsson Jonas Morian Eva Rundkvist Käringen mot strömmen Åsa Westlund Johanna Graf Staffan […]


Kommentera

